Home Dekanatsko hodočašće na Trsat 2017.

Korisni sadržaji

Dekanatsko hodočašće na Trsat 2017. PDF Ispis E-mail
Autor mirosl@v
Petak, 23 Lipanj 2017 15:49

U četvrtak 22. lipnja 2017. godine, vlč. Mato Matić, župnik župe BDMŽ Špansko, u rano jutro ispratio je, uokviru dekanatskog hodočašća na Trsat, tri autobusa hodočasnika. Nakon što je voditeljima grupa dao potrebne upute te nakon provjere je li sve u redu, blagoslovio je hodočasnike i poželio im sretan put. U jednom autobusu bili su članovi Mješovitog pjevačkog zbora BDMŽ Špansko koji su se odmah po polasku prigodnim molitvama i molitvom krunice te pjesmom

pripremali za događanja u Svetištu Majke Božje Trsatske.

Na otprilike pola puta radi okrijepe i kratkog razgibavanja primijećen je neobično veliki broj autobusa punih hodočasnika iz svih susjednih mjesta Dekanata.

No, stigavši na Trsat, vozači su tek tada morali pokazati pravo umijeće kako bi za svoje grdosije pronašli parkirno mjesto.

Odmah po dolasku u Svetište neki hohodočasnici su stali u red za sv. ispovijed, a drugi su se pridružili koloni na križnom putu. Neki pjevači Mješovitog pjevačkog zbora BDMŽ Špansko priskočili su da pjesmom poprate molitve pred postajama križnog puta, a zatim su im se pridružili i drugi pjevači te su svi zajedno pjevanjem uveličali misno slavlje. Svečanu svetu misu asistirali su svi svećenici koji su predvodili svoje župljane na ovo hodočašće.

Nakon blagoslova knjižica, suvenira i drugih nabožnih predmeta za uspomenu na Marijansko svetište, hodočasnici su krenuli u crkvu na molitvu ili su upalili poneku svijeću kao znak zahvalnosti ili molbe Majci Božjoj Trsatskoj.

Mnogi su vrijeme do odlaska iskoristili za predah uz sendvič ili kavicu. Drugi su putem mobitela poznatima i nepoznatima poslali hrpu snimaka, pozdrava i blagoslova s Trsata. Na povratku kući, dio hodočasničkih autobusa zaustavio se u Crikvenici gdje je izletnike čekalo jako sunce i toplo more. Dok su neki ovaj prekrasan dan iskoristili za kupanje i sunčanje (tko zna kada će biti sljedeća prilika?), bilo je i dosta onih koji su potražili zaštitu od vrućine u hladu uz hladno piće.

Dan je bio ispunjen brojnim događanjima i mnogima se činilo da je prerano za povratak kući. Ipak, trebalo je još pronaći svoj autobus, a vozači su morali pokazati pravo umijeće da autobus bez ogrebotine izvuku s parkirališta na cestu. Brujanje motora i umor brzo je sve umirio. No, putnici autobusa broj 3, u kojem su bili pjevači Mješovitog zbora, uskoro su osjetili kako njihov autobus usporava te da se 'jedva vuče' dok ga sva druga vozila prestižu. Vozač je potvrdio da će se autobus morati zaustaviti na prvom odmorištu kako bi se rashladio motor koji se jako pregrijavao. Očito je uspon za ovog veterana bio jako težak pa autobus nije imao dovoljno snage za normalnu vožnju. No, poslije će biti sve u redu - rekao je naš vozač Boris. Nažalost, sada se u glavama nekih putnika 'pregrijalo' nešto drugo pa su počeli širiti strah i paniku da ćemo svi 'ostati na cesti'. Zato su predložili prelazak u druga dva naša autobusa i ubrzo su našli dosta istomišljenika. Pola putnika je na brzinu potražilo slobodno mjesto u drugim autobusima, a nas petnaestak je odlučilo da ćemo dijeliti sudbinu s našim Borisom. A on je bio smiren, bio je svjestan situacije, obavijestio je o pregrijavanju motora svog šefa i tako je umirujuće djelovao na nas koji smo odlučili zajedno nastaviti put bez obzira što će se dogoditi.

Prva dva autobusa su nastavili put za Zagreb, a nakon pola sata i naša trojka se rashladila pa smo krenuli i mi. Svi smo se premjestili na sjedala što bliže jedni drugima i vozaču. U nama je proradio neki inat jer smo znali da od sada nadalje dijelimo zajedničku sudbinu. To nas je činilo jačim i superiornijim. Neki od nas su dobili posebna nadahnuća te su se pjesme, vicevi i pošalice orile autobusom bez prestanka. Glavni vicmaher Stipe nasmijavao nas je do suza, Blaženka, Zdravka, a zatim i posebno inspiriran Cvitan, zatitrali su u nama sve glasnice. Pjevali smo i Borisu i držali fige autobusu koji je, začudo, vozio kao preporođen. Mic po mic, sustigli smo i prestigli 'dvojku', a kasnije sustigli i 'jedinicu'. Oduševljenju nas malobrojnih u 'trojci' nije bilo kraja.

Po ulasku u Zagreb, molitvom smo zahvalili Gospodinu i Majci Božjoj Trsatskoj na prekrasno provedenom danu, našem Borisu smo poželjeli još tisuće kilometara sigurne vožnje uz želju da, ako to bude moguće, on opet bude naš vozač na nekom sljedećem putu. Svoje druženje s Borisom i 'trojkom' ovjekovječili smo zajedničkom snimkom za trajnu uspomenu.

I na kraju, ovdje se nekako uklapa kratak vic koji s dopuštenjem prenosimo iz Stipine vicoteke.

Hvali se jedan dirigent drugome - Konačno imam jedan odličan mješoviti ženski zbor!

Mješoviti ženski? Kako to? - čudi se drugi.

Pa, pola ih pjeva dobro, a pola ih samo otvara usta - uzdahne prvi.

Aha. Pa i ja imam takav Mješoviti muški zbor - s olakšanjem uzdahne drugi.

A, ako želite čuti i ostale viceve i uživati u dobrom društvu uz dobre pjesme, pođite s nama na neko novo putovanje.

Da nam veselje bude još veće, sve nas hodočasnike u povratku, dočekao je i pozdravio, tko drugi, nego - naš župnik Mato. Hvala mu što nam je omogućio da i na ovaj način jačamo svoju vjeru, zajedništvo i prijateljstvo.

/mk

Ažurirano Nedjelja, 25 Lipanj 2017 21:59

Obavijesti

RASPORED MISA

NEDJELJOM u 8:00, 9:30, 10:00 11:00 i 19:00 sati.

RADNIM DANOM  u 7:30 i 19:00 sati. Ponedjeljkom nema jutarnje mise.

UREDOVNO VRIJEME:

Utorak, srijeda, četvrtak i petak od 17:00 do 19:00 sati.

Rkt. Župni ured BDMŽ Špansko

Jurja Barakovića 20

10090 Zagreb - Susedgrad

Telefon: 01/ 38 98 566

E-mail: zupaspansko@gmail.com

Web: www.zupa-bdmz-spansko.hr

Broj računa kod Erste&Steiermärkische Bank d.d.

Župa B.D. Marije Žalosne

Barakovićeva 20, 10090 Zagreb-Susedgrad

IBAN:HR4424020061100282943

OIB:89347058117

Upravitelj župe: vlč. Mato Matić

Župni vikar: vlč. Dominik Glasnović

ŽUPNE OBAVIJESTI

1. Zbor krizmanika - ponedjeljkom u 19:30 sati

2. Molitvena zajednica krvi Kristove - ponedjeljkom od 19:30 do 20:30 sati (I)

3. MVA Špansko - ponedjeljkom od 19:30 do 20:30 sati (II)

4. Zbor mladih - utorkom od 19:30 do 22 sata

5. Obiteljska zajednica - utorkom od 20:15 do 21 sat

6. Liturgijska grupa - utorkom u 19:30 sati (nakon večernje sv. mise)

7. Kursiljo - srijedom u 19:30 sati (nakon večernje sv. mise)

8. Veliki mješoviti zbor - srijedom od 19:30 do 21:30 sati (I)

9. Marijina legija - četvrtkom od 19:30 do 21 sat (II)

10. Zbor sv. Cecilije - četvrtkom od 19:30 do 20:30 sati (I)

11. Zbor mladih - četvrtkom od 19:30 do 22 sata

10. Instrukcije za sve kojima je potrebna pomoć kod učenja - subotom od 10 do 12 sati